21 February 2017

Mobilni operaterji - leto dni na Telemachu

Ne vem, zakaj, ampak v zadnjem času dobivam kar nekaj vprašanj, povezanih s Telemachom (mobilni del). Da ne bom vsakemu posebej tipkal, bo najbolje, če vse skupaj združim in napišem tukaj.

Kmalu bo namreč minilo leto dni, odkar sem zamenjal operaterja mobilne telefonije. Saj ne, da s prejšnjim (Telekom) ne bi bil zadovoljen. To ne, vendar se mi je zdel strošek, ki sem ga mesečno pošiljal na Telekom enostavno previsok. Po osemnajstih letih brez enega dneva zamude plačevanja sem si sicer drznil zaprositi za kakšno ugodnejšo ceno, vendar nisem bil uspešen.

Zato sem lani najprej poskusil s Simobilom, vendar je vse skupaj hitro končalo, saj se je meni njihov signal zdel bolj za tiste, ki računajo z Abakom :-)

Nato sem poskusil še Telemach in izbral v tistem času močno reklamirani paket "Še več" (15 EUR). V paketu je neomejeno pogovorov in sporočil SMS/MMS ter 5 GB prenosa podatkov. Dodana je sicer možnost uporabe brezplačnega Unifi omrežja, vendar tega sam ne uporabljam.
Telemachov mobilni del pa - proti mnogim pričakovanjem - sploh ni slab. V bolj gosto naseljenih delih naše domovine in sploh v trgovskih centrih (ter garažah ...) je signal celo boljši kot Telekomov. Vem, ker pogosto čakam ženo, da pride iz trgovin ... Verjetno Telemach uporablja druge frekvence/tehnologijo, vendar zadeva deluje dobro. Torej tam, kjer ima sicer Telekom dobro pokritje, sem prepričan, da Telemach precej bolje/hitreje deluje.
Slabše je na ruralnih delih. Tam se signal pogosto preklopi na nacionalno (Telekomovo) gostovanje, ki je v mojem paketu vključeno brez doplačil. Za telefoniranje to ni problem, če pa želiš v nacionalnem gostovanju uporabiti podatkovni prenos, se moraš zadeve lotiti s precej potrpežljivosti. Prenos podatkov je v teh primerih omejen na Edge. Elektronsko pošto človek lahko pogleda, brskanje pa ni posebno praktično.

Meni 5 GB podatkov mesečno zadošča, je pa to stvar osebnega načina uporabe. Moderni telefoni res zaživijo, če jim ne omejujemo prenosa podatkov. Na poti na drug konec Slovenije lahko v avtu brez zadržkov poslušam nemški (ali kitajski :-)) internetni radio ali poslušam kakšen podcast. Ni problema. Všeč mi je, da Telemach ne zaračunava prenosa podatkov tudi, če presežem 5 GB. Le občutno zmanjšajo hitrost, pa je zadeva rešena :-)

Slabosti:
1. Organizacija in podpora sta daleč pod nivojem Telekoma. Dobiti podporo, urediti kakšno papirologijo preglednost dopisov in računov ... tukaj je Telekom precej pred Telemachom. Če ne bodo več vlagali v podporo uporabnikov, se jim slabo piše. Puhloglavci s kravatami se vse prevečkrat optimizacij poslovanja lotevajo le s pregledovanjem tabel stroškov. Upoštevati bodo morali tudi zadovoljstvo uporabnika, ko naleti na težavo.
2. Pokritje z lastnim signalom na ruralnem področju (še) šepa. Čeprav so v zadnjih letih veliko vložili v pokritost, bo nekaj vlaganj zagotovo še potrebnih. Res pa je, da si pomagajo z nacionalnim gostovanjem in večini uporabnikov to zadošča. Vseeno naj vsak sam preveri pokritost na svojem območju.
3. Pri gostovanjih v tujini so zagotovo razlike med našimi operaterji. Res nisem preverjal načrtno, ampak imam občutek, da kakšna storitev ne deluje (recimo 4G). Tako recimo lani v Liechtensteinu nikakor nisem dobil hotelskega SMSa za prijavo. Žena, ki uporablja Telekomov sistem, je SMS takoj dobila. Verjetno je na voljo tudi manj tujih operaterjev.
4. Sem ter tja se mi zdi, da SMS ni tako bliskovito dostavljen, kot je bilo to na Telekomu. Ne govorim o minutah, pač o nekaj sekundah zamika. Vseeno se mi zdi, da so vsa sporočila prispela.

Zaključek:
S Telemachom (mobilni del) sem zadovoljen, saj je strošek precej nižji od prejšnjega na Telekomu. Z omrežjem nimam težav, marsikje pa sem celo pozitivno presenečen.

No comments: