Zunanjost
Oblikovanje Leona – še posebej preizkušena različica z opremo FR - je precej
drzno. Pokrov motorja je nekoliko daljši, z ostrimi linijami. Ob maski so postavljene
dnevne led luči, ki z oblikovanjem sledijo karoseriji. Drznost ponazarja tudi
strešna antena v obliki plavuti morskega psa.
Tudi zadaj je Leon zanimiv, izstopata pa dve okrasni izpušni cevi in enotna
linija led luči.
Testni primerek je imel nameščena 18-palčna lahka platišča z nizkoprofilnimi
pnevmatikami Bridgestone Turanza T005, kar je še poudarilo drznost.
Oprema FR je Seatova oznaka za športnost. Poleg zgoraj omenjenih platišč (in
druge opreme) to pomeni predvsem športno podvozje, kjer so vzmeti čvrstejše in
krajše.
Sicer pa je treba upoštevati, da Seat prihaja iz VAG koncerna in je Leon
pripravljen na enaki osnovi kot Golf. Z njim si deli tudi veliko skupnih delov.
Tole pozdravno sporočilo pa vam avto nariše na tla, ko v temi odprete vrata:
Notranjost
Notranjost je prostorna, pri karavanski izvedenki pa je velik tudi prtljažni
prostor. Testni avto ni imel rezervne pnevmatike, zato bi lahko dodatno
izkoristili tudi ta prostor. Zadnja klop je deljiva, na sredini pa ima
naslonjalo, hkrati pa je na voljo tudi odprtina za prevoz daljših predmetov
(smuči ...).
Sedeži so v opremi FR odlični, pogrešal sem zgolj uravnavanje ledvene podpore.
Nudijo pa izvrsten bočni oprijem, niso drseči, hkrati pa vizualno zanimivi.
Tudi zadaj je prostora dovolj, tako za noge kot za glavo, je pa nekoliko ožje
vstopanje pri zadnjih vratih. Vsekakor za večino voženj dovolj udobno, čeprav
ne razkošno.
Volan je nastavljiv po višini in globini. Položaj za
volanom je meni ustrezal in sem se res dobro počutil.
Kakovost materialov je večinoma zelo dobra, so pa deli, kjer bi (v FR opremi)
pričakoval, da ne bi toliko varčevali pri izbiri materiala (recimo pri vratih).
Gledano v celoti pa z materiali v notranjosti vseeno ne razočara, tudi sama
izdelava je videti kakovostna. Čričkov ni bilo zaznati, res pa je bil avto še
skoraj nov.
Predalov in odlagalnih mest je dovolj. Leon sicer s temi mesti ne pretirava,
sta pa njihov položaj in oblika zelo dobro izbrana. Še posebej sta mi všeč
okrogli luknji v sredinski konzoli in prostor za telefon (imenujejo ga
Connectivity Box). Omogoča indukcijsko (brezžično) polnjenje, če ga telefon
seveda podpira, sicer pa sta zraven tudi dve USB-C vtičnici. Dve takšni sta
dodatni tudi potnikom na zadnji klopi. Mimogrede – potniki na zadnji klopi
imajo tudi možnost lastne regulacije temperature. Avto ima namreč tripodročno
klimatsko napravo.
Števec je digitalni. Pravzaprav bi moral napisati, da so števci digitalni, saj
si voznik lahko izbere in prilagodi prikaz. Zakaj so za digitalni števec izbrali
drugačno pisavo, kot tisto na glavnem infotainmentu vedo le pri Seatu (več o
tem spodaj). Nič hudega sicer. Malo bolj moteče je, da je merilnik hitrosti
pripravljen do 260 km/h. Pri tem se številčenje začne zelo nizko, na vrhu,
kjer voznik najprej pogleda, pa je hitrost 160 km/h!! Nerodno, saj je
verjetno večina voženj bolj v mestnem in primestnem okolju in bi se to lahko
upoštevalo pri oblikovanju merilnika.
Pri opisu notranjosti je treba omeniti ambientalno osvetlitev. Ko se zunaj
stemni, ta poskrbi za posebno počutje. Še najbolj podobno vožnji v vesoljski
ladji. Barvne odtenke lahko izbiramo in nastavljamo sami. Pošteno pa moram
povedati, da je ambientalna osvetlitev lahko tudi moteča, četudi sem ji zmanjšal
osvetlitev. Sveti namreč spredaj pred vetrobranskim steklom, v vratih, pod
nogami ... Torej je Seat v Leona vstavil mnogo luči, ob tem pa pozabil na
osvetlitev kontrole temperature in glasnosti radia. Milo rečeno nerodno.
Motor in poraba
Avto je bil opremljen z bencinskim 1,5 litrskim motorjem (1.5 TSI MQ-6). Ta
razvije 130 konjskih moči in je opremljen s turbopolnilnikom. Upravlja ga
šeststopenjski ročni menjalnik, ki je natančen in dobro preračunan. Vsekakor pa
toplo priporočam avtomatski menjalnik, saj se človek hitro naveliča
nepotrebnega stalnega pretikanja. Seat pri Leonu ponuja preizkušeni avtomatski
menjalnik DSG, prav tako pa tudi paleto različnih motorjev (bencinski,
dizelski, blagi hibrid, priključni hibrid, na zemeljski plin – nekateri so v
pripravi).
Sam sem pogrešal štirikolesni pogon, ki je sicer tudi na voljo – mislim, da
zgolj pri dizelskem motorju.
Poraba, ki jo tovarna navaja v tehničnih podatkih, je zares nizka. Za omenjeni
model so zapisali 4,9 litra. Sam običajno dosegam nizke porabe, v večini primerom
nižje od tistih, ki jih pišejo proizvajalci, vendar sem po desetih urah voženj
videl napisano številko 5,3 litra na sto prevoženih kilometrov. Še vedno je to
nizka poraba, saj je bilo kar nekaj mestnih voženj in voženj na klancih, pa
vseeno mi je bilo kar malo pod častjo :-) saj se mi to ne dogaja pogosto. Da bo informacija korektna, je treba vedeti, da je bil avto praktično nov in motor še v utekanju. Praviloma poraba po nekaj tisoč kilometrih nekoliko pade.
Vožnja
Podvozje omogoča dinamične vozne lastnosti. Avto ima odlično lego na cesti,
suvereno in dolgo vztraja v smeri in vozniku sporoča, kaj se dogaja pod kolesi.
Na slabših delih cest je nekoliko bolj grob od večine konkurentov, vendar se
odkupi s stabilnostjo v ovinkih. Že dolgo se po serpentinah in v ovinkih nisem
peljal tako stabilno. Na takšnih cestah je zato tudi manj slabosti pri ljudeh,
ki jih guganje v avtomobilih moti.
Volan je odličen za držanje in upravljanje. V mestih zelo lahkoten, med
dinamično vožnjo pa odziven in simpatičen. Za nameček je tudi ogrevan, vendar ogrevanje deluje le, če je zunaj pod 8 stopinj. To je razumljivo, vendar
je testni avto obvestilo nekoliko nerodno, saj avto govori o napaki - pravzaprav bi bil boljši izraz obvestilo.
Motor je zelo tih, prav tako pa je dobro zvočno izolirana tudi kabina. Tako je
vožnja še prijetnejša.
Ročni menjalnik je "hiter" in natančen in se sklada s temperamentom
avtomobila. Zaradi dobro preračunanih prestav in turbopolnilnika je v mestih
prestavljanja manj, kot sem pričakoval. Na ovinkastih cestah, kjer so hitrosti
nekoliko večje, pa je čutiti, da motorju mogoče manjka malo moči.
Pnevmatike Bridgestone Turanza T005 so dinamičnemu avtu pisane na kožo.
Avto je zelo pregleden in večina tudi v mestih ne bo imela težav. Seveda so
stalno na voljo parkirni senzorji, vzvratna kamera ...
Ko ravno omenjam opremo, je treba omeniti zvrhan kup varnostne opreme, s katero
je bil avto opremljen. Vsekakor velja omeniti Front Assist, ki preprečuje
nalete. Slednji je sicer za kakšne pol ure stavkal, kar se kdaj zgodi, če
sneg/listje/smeti prekrijejo senzor. Potem so opozarjanja na vozila v mrtvem
kotu, aktivni tempomat, asistenca za stranski promet, Lane Assist (ohranjanje
smeri na voznem pasu) ...
Omenjeni Lane Assist je meni osebno sicer zoprna zadeva. Pogosto mi premika
volan, ko se izogibam luknjam, prehitevam kolesarja (brez smernika), iščem bolj
pregleden del ceste ... Zato ga pri vseh vozilih izključujem. In Leon si te
moje želje ne zapomni in se vedno znova zbudi z vključeno možnostjo.
Izključevanje ni tako preprosto. Na volanu je sicer tipka, ki pred voznikom
odpre to nastavitev, vendar se potem zaslon ne vrne v prejšnje stanje, temveč
pade v drug pogled. To pomeni še dodano klikanje za spremembo zaslona. Spet
stvar, ki jo lahko spremenijo s programskim popravkom. Varnosti sicer ni nikoli
preveč, se pa verjetno še komu zdi, da so avtomobili že preveč tečni s
poseganji v vozniške odločitve. Velja seveda za vse, ne samo za Leona.
Voznik lahko izbira način vožnje (Eco, Normal, Sport in Prilagojeni). S tem se
spremeni nekaj značilnosti, vendar razlika med načini še zdaleč ni tako velika,
kot je pri Toyotinih hibridih. Prepričan sem, da je večina sploh ne opazi.
Žarometi v temi zelo dobro opravljajo svojo nalogo. Leone ima tudi samodejno
prilagajanje, ki ga voznik v nastavitvah lahko celo nekoliko prilagodi in
deluje hitro in zanesljivo. Všečno.
Občasno sem med vožnjo iz motorja slišal neko rahlo piskanje. Ob poplavi
elektronskih elementov, ki jih uporabljajo moderni avtomobili, bo to verjetno
vse pogostejše. Kasneje tega nisem več slišal - ali je piskanje izginilo ali pa
sem se navadil.
Med vožnjo Leon želi voznika naučiti ekoloških prijemov. Presenečen sem bil,
ker avto pri tem očitno upošteva tudi podatke iz navigacije, saj opozarja na
krožišče/naselje že daleč, preden bi to zaznal s kakšno kamero.
O sami vožnji torej veliko pohval.
Ostalo
Tukaj se bom posvetil predvsem infotainmentu. Izraz sicer ni najlepši, žal pa
ustreznega slovenskega prevoda ne najdem.
Gre za sredinski zaslon, ki omogoča prilagoditve različnih parametrov, prikazuje
navigacijo, radio, večpredstavno podporo ... Zaslon ima zelo dobro grafično
ločljivost in je seveda barvni. Slika je lepa, pisava, gumbi in grafični
elementi so lepo oblikovani. Hkrati je tudi dovolj odziven, kar je rak rana
marsikaterega proizvajalca avtomobilov. Tudi v zelo svetlem dnevu ni nobenih
težav, je pa res, da sem nastavil na največjo svetilnost. Minus se je prikazal
zvečer, saj se mi zdi, da bi v temi avto lahko zmanjšal osvetlitev. Tehnologijo
uporabljajo telefoni in večinoma dobro deluje.
Lepa je tudi slika, ki jo na zaslon pošilja vzvratna kamera. Ima sicer zelo
širok kot, kar je sicer dobro, zaradi čudnega razmerja pa je videti malo čudno.
V zgornji vrstici je nekaj podatkov (ura, telefonski signal ...) in hitrih
nastavitev (ogrevanje sedežev, avtomatska klima, prilagajanje ventilacije in
temperature ...). Zgornje vrstice ne morete spreminjati. V spodnji vrstici pa
so bližnjice, ki jih izberete sami. No, do neke mere. Sam sem zelo pogrešal, da
bi še spodaj imel ikono za skok v poglavje klimatizacije. Roko na srce – to
naredi že gumb v zgornji vrstici, pa vseeno se mi zdi, da bi bile tako moje
bližnjice lepo skupaj.
Na začetku sem precej dolgo iskal, kako bi resetiral podatke o porabi goriva
prejšnjih voznikov. To mi je dalo dela. Zakaj za vraga niso dodali ikone koša
zraven prikaza porab (so sicer trije različni – od zagona, dolgoročni in od
točenja goriva).
Za nastavljanje temperature in glasnosti radia je pod zaslonom fizično
občutljivo področje, ki lahko deluje na posamezen pritisk ali pa kot drsnik
(kot drsanje po telefonu). Gre za dokaj spodoben kompromis, ker avto sicer v te
namene ne uporablja fizičnih gumbov. Ampak – to območje ponoči ni osvetljeno,
ima pa (na najmanjši dotik občutljivih šest "gumbov"/področij in vmesni
prostor za drsenje ("slajdanje"). Ni vrag, da klikneš mimo. In to za
pomembne stvari (temperatura, glasnost).
Prva stvar, ki jo je želel oče (kot sopotnik), je bila sprememba lokacije
pihanja iz klimatske naprave. Potrebnih je kar nekaj pogledov in klikov, da človek
pride to te spremembe. Pa še to nisem čisto prepričan, če bi bilo to vsem
uporabnikom jasno. Dodatna težava je, ker so nekatere poimenovane tako, da
normalnemu smrtniku ne povedo veliko. Recimo: kaj vam povedo iClimate, Air Care
Clima, Svež zrak na strani nastavljanja klimatske naprave. To so neki dodatni
kliki, ki otežujejo razumevanja.
Mislim, da bi moral Seat (in tudi ostali proizvajalci, ki sedaj množično
začenjajo z vgradnjo podobnih sistemov) premisliti, katere so najpogostejše in
najnujnejše funkcije. Te bi potem postavili res maksimalno pregledno in z
velikimi ikonami. Za vse ostale nastavitve pa bi uporabnik vstopil s posebno
ikono. Tam pa bi si lahko dal duška z nastavljanjem.
Kot vsi novejši sistemi, tudi Seatov infotainment podpira Android Auto in Apple
CarPlay. Android Auto je deloval s telefonom Samsung S20 (Android 11), žal pa
ne s telefonom OnePlus 5 (Android 10). Razloga ne poznam, saj OnePlus 5 deluje
z Android Auto na mojem avtoradiu. Res pa se zadevi v omejenem času nisem
veliko posvečal.
Leon podpira tudi uporabo aplikacije Seat Connect. Ta omogoča, da preko svojega
telefona spremljate nekatere podatke o avtomobilu (lokacijo, koliko goriva ima,
najvišja hitrost ...). Skratka za trenutke, ko avto posodite sinu ali hčeri.
Tukaj spet trčimo ob zbiranje podatkov, ampak to je druga tema. Prepričan sem,
da bo Seat Connect v prihodnosti ponujal še več uporabnih funkcij. Zgolj
domišljija proizvajalcev je omejitev.
Vsekakor pa je treba upoštevati, da je klikanje po zaslonu manj predvidljivo od
upravljanja s fizičnimi gumbi. Če je cestišče slabše, je s prstom težko zadeti
gumb, prav tako je nastavitev veliko in se mora voznik z mislimi odvrniti od
prometa, da prebere napis ali najde nastavitev. Leonov infotainment ima nekaj
zelo dobrih stvari, vseeno pa vsaj za osnovne stvari pogrešam tipke. Razumem,
da želijo proizvajalci prihraniti, prav tako pa si omogočiti, da stvari preprosto
popravljajo/posodabljajo. Pa vseeno, vsaj za prehodno obdobje bi mogoče malo
kombinirali. Prihodnost je seveda v glasovnem upravljanju, ki pa ga večinoma še
ni v avtomobilih (razen nekaj redkih izjem za redke zadeve).
Zaključek
O avtu bi se dalo povedati še marsikaj. Celotni vtisi so zelo pozitivni,
praktično vsem je bil avto všeč vizualno, tehnično in med vožnjo. Kdor išče v
tem segmentu, je Leon lahko zelo resen kandidat za nakup. Za nameček je sodoben
in prihaja iz koncerna, ki ima veliko izkušenj. Prav veliko slabih točk niti
nima, morebiti bi utegnilo starejše uporabnike nekoliko zmesti upravljanje
infotainmenta. Tukaj bo moralo svojo vlogo odigrati tudi ekipa prodajalcev, da
bo kupce podučilo, kako najlažje upravljati zadevo. Pri mlajših ne vidim
posebnih težav, starejši pa so lahko v zagati. Na drugi strani pa mora Seat
razmisliti, kaj lahko poenostavi in izboljša. Posodabljanje je namreč
preprosto.
Za preizkus se toplo zahvaljujem podjetju Avto Cerar iz Kamnika. Če boste
kupovali Seata, naj bo to vaša prva izbira.
No comments:
Post a Comment